joi, 17 martie 2011

Religioşii musulmani aleg şcoli catolice

Într-un post de pe Boing Boing se vorbeşte despre un protest al elevilor unei şcoli catolice canadiene (şcoala organizase un eveniment anti-avort, iar unii dintre elevi au decis să poarte nişte banderole pe care scria "choice"; elevii respectivi au fost trimişi acasă).

Dar nu asta mi s-a părut interesant. Ci simpatica explicaţie din nota de subsol despre sistemul de şcolarizare din Canada şi, în sepcial, despre elevii musulmani.

În primul rând, faptul că au patru tipuri de şcoli de stat: franceză, engleză, franceză catolică şi engleză catolicăl. În al doilea rând, faptul că şcolile catolice au venituri mai mari decât cele seculare (iau bani de la stat la fel ca şcolile seculare, dar iau în plus bani şi de la biserică) -- lucru care mie mi se pare de neconceput, dar mă rog, presupun că e o chestie de politică.

Cel mai interesant însă mi s-a părut faptul că părinţii musulmani religioşi preferă pentru copiii lor şcolile catlice, nu cele seculare! Motivul este că se face mai puţină educaţie sexuală -- aşa că îi trimit la şcoala catolică (ca să nu înveţe despre sex) însă le spun să ignore toate aspectele religioase ale şcolii (ca să nu înveţe nici despre religia catolică). Adică, din câte înţeleg eu, şcolile catolice iau mai mulţi bani ca să predea mai puţin.

0 comentarii:

 
Copyright 2013 Rahat Rece