miercuri, 8 iunie 2011

DOMO

Avem nişte vecini rău-platnici şi RADET ne-a oprit apa caldă. Aşa că alaltăieri am cumpărat un încălzitor instant de apă de la DOMO. Însă ieri au dat drumul la apă, iar eu nu apucasem să-l instalez, aşa că am zis să-l returnez şi să iau ceva mai util (bănuiam că nu pot cere banii înapoi, aşa că mi-am propus de la bun început să-l schimb cu alt produs mai scump şi să plătesc diferenţa; nu bănuiam însă saga prin care urma să trec).

Mă uit pe site: "Consumatorul poate solicita returnarea produselor in urmatoarele situatii: - click pentru detalii." Un click mai târziu mă declar fericit: "Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv,in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului". Asta până ajung la sfârşitul documentului: "Aceste dispozitii se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta" -- eu luasem aparatul din magazin.

Ei, dar e lanţ mare de magazine, sigur există o politică absolut similară şi la cumpărarea din magazin. Ei bine, nu. Dacă l-ai cumpărat din magazin îl mai poţi schimba numai dacă e defect -- altfel spală-te cu el pe cap (în cazul meu, literalmente). Dă-i şi parlamentează cu doamna (remarcabil de calmă) de la magazin -- nimic, aşa-i politica, iar dacă o încalcă atunci plăteşte ea oalele sparte.

Până la urmă, după o convorbire lungă la telefon cu două persoane din magazin, mi se sugerează să fac o reclamaţie. Vezi tu, reclamaţia nu merge la magazin, ci la centru. Iar la centru se pot face excepţii, dacă vii cu unghiile tăiate şi cu părinţii tunşi. Ceea ce am şi făcut: am redactat o frumoasă "reclamaţie" în care lăudam pe toată lumea şi ceream înţelegere pentru situaţia mea. Şi am primit un răspuns pozitiv: mi s-a aprobat în mod excepţional să schimb produsul cu unul mai scump, "pentru că la noi fiecare client este important" (jur, au avut tupeul să-mi scrie asta explicit).

Doar cu o mică condiţie, cât să nu mi-o iau prea tare în cap: trebuia să iau un produs desigilat, dintre cele aflate în vitrina magazinului -- aşa, prăfuit, unsuros sau julit cum îl găseam. Adică mama dracului, dacă tot mă pun să mă milogesc pentru favorul de a le mai da bani, atunci măcar să mă şi scuipe în cap, ca să ştim unde ne situăm.

Evident, am acceptat -- era clar că din punctul de vedere al funcţionarelor de la DOMO mi se făcuse un favor autentic; dacă insistam e foarte probabil că mi-ar fi spus să-mi păstrez drăcia că ele nu mi-o mai primesc înapoi. Aşa că astăzi m-am dus frumos la DOMO, am returnat produsul, i-am luat nevesti-mii un aparat foto compact (să-i facă copchilului poze în parc şi prin excursiile în care mă lasă acasă să muncesc), şi cu asta basta.

În concluzie, am fost atât de copleşit de favorurile celor de la DOMO încât nu mai calc pe-acolo câte zile oi avea.

0 comentarii:

 
Copyright 2013 Rahat Rece